HVAC reviews in Walker, Louisiana

4.6 based on 285 reviews Back to the listing
    4

    Did the work in one day, excellent work .

    5

    Dang Chief, you have some bad reviews. Better tighten up!!!!!!

    1

    I see why they have a low rating. Said they were coming. Tried to text that number
    No responce B

    1

    Was given them as repairman on LG refridgerator... at present I am 35 days into a nightmare and hours on the phone... terrible service and they will not call you back

    2

    This business is now closed that is why there are no returns to phone calls or otherwise. Unfortunately you would never know until you visit the office location and find that there is another company and who says Robert Pearson is no longer operating.

    1

    Couldn’t find a mechanical license for this company or business filing with Secretary of State. Be wary

    5

    I’ve used this company for years good people always have come through sound like the people on all these reviews are mad because the big box companies are dragging their feet on repairs which is normal he can’t do a repair I’m sure till it’s confirmed through them just my 2 cents

    1

    How in the world do you get these people to respond?? It took me a week to get in touch with them - they do not respond to voice messages and do not return calls. Finally, the tech came out and ordered the compressor and said it would be in within a week - that was TWO weeks ago, and again, can't get in touch with them!!! Searching now for another "repair" option...

    1

    Quite frankly, y’all suck. I have been waiting months to get my overpriced DCS equipment repaired. I’m pretty sure it won’t be long before your out of business. Feel free to contact me.

    1

    Awful customer service! I have been waiting on a call back from them since Thursday, I finally had to call them Monday afternoon and the MANAGER hung up on me! I explained to her I had told her what was wrong when I initially called & I did not think it was right they charged me for a 5 minute service call to tell me what I already told them was the problem. The technician said I would receive a call that afternoon (Thursday) and would be fixed probably that afternoon around 5. Again, when I STILL had not heard anything by Monday afternoon I called just wanting my money back because I want nothing to do with this business again. I asked to speak with a manager & the rude lady replied she was the manager, so I asked to speak to the owner & was told he had already left for the day (@ 12:30pm!), she then told me to have a nice day & hung up in my face! Never again will I give my business to such an unprofessional company!

    1

    Please avoid this company!!!!!!!!! They are very unprofessional. Wish I would’ve read the reviews first. It took forever to get an appointment. The owner Robert Pearson showed up at my home and was asked to put on a mask. Mr.Pearson refused and stated that he can’t wear one because of the space that he will be working in. Mr. Pearson refuse to answer any of my phone calls.....

    5

    I found this company to be very reliable. Daniel Pierson was the technician. He was very courteous even after me asking a million questions and being suspicious of his ability to diagnose my problem. He took his time and solved my problem and also convinced orhp to change out breaker on unit that would have caused future outage.I am very pleased with the knowledge and workmanship and prompt service of Daniel and his company.

    1

    The ABSOLUTE WORST company and customer service I have ever experienced in my life. They answer your first call, come out, then you are out of luck to get in touch with them, UNLESS you call from a different phone number! Each number you call from is avoided but when you call from a new number, they miraculously answer! They do not return calls for messages left. They say they had parts coming in and when I spoke to LG right after being on the phone with Kelsey, for 45 mins, listening to a million excuses, this company had not even contacted LG about anything. I told her she must live a MISERABLE LIFE to have to lie to people all damned day! I also filed a formal complaint with LG and am reporting them to the BBB.

    1

    VERY VERY VERY BAD!!!. The person came once to do a basic inspection on the dishwasher and said the motor needed repair. Over a week has passed and we do not know if they got the motor or when can they come to repair.Over all , we have been without the dishwasher for 3 weeks now! Not just this, I myself called the manufacturer to find out about the part and if there was a local vendor for that part. Guess what, there is one and he even had the exact motor ready for the same day. Wonder , why they need so much time to order and get a part shipped (even if they ordered directly from the manufacturer!!!!!) They do not follow up, do not answer the phone (it keeps going to the voice mail) .... and they are rude. It is the WORST, service ever!!!! PLEASE DO NOT HIRE THEM FOR ANY REPAIRS!!!!

    1

    God, I wish I had read the other reviews for this place before. Two weeks after they told me my A/C was broken (duh... thats why I called), they still haven't come back to fix it. They haven't even submitted the report to my home warranty company to get the ball rolling on the repair. Of course, they also do not answer the phone or return calls after multiple voice mails and attempts to reach them. They suck. I wish I could give zero stars. AVOID!

    1

    The worst customer service I have ever seen from a repair company. Contacted this company because they are listed as a licensed repair for the manufacturer's website and unfortunately are the only registered repair for them. Representative came out and gave the Model Number of the unit as the part number needed and then tried to say the range was not under warranty on top of that they proceeded to say that they would not do the install after she ordered the part if we did not purchase the part from them. When I have repeatedly tried to contact them after the fact I have received no response and there are several different voice mail messages that you will get when you do call. WOULD NOT RECOMMEND THIS COMPANY TO ANYONE.

    1

    This is the worst company I have ever felt with.I had to use them because they work with Old Republic Home Warranty, they didn't turn in their estimate (twice) so they ended up coming 3 times to evaluate. They are very non accommodating with service times. They finally did the work and 3 days later I didn't have heat or ac. When I contacted them, the snippy woman told me that the repairman knew it wasn't going to work because it was too cold to work on an ac. They are THE WORST!!!!!!///

    1

    Robert Pearson Mechanical Services is a contracted service provider with Old Republic Home Protection so they got the work order. At least three or four service calls and same issue. I always believe the coil they installed was not new and not correctly installed. Out of exhaustion, I researched and called Phd in HVAC, a Rheem partner serviceman. My researched confirmed that they improperly installed Coil. The initial problems was never resolved and more problems were created. Pearson installed the wrong Coil. The system itself was missing parts. Sitting in my attic, coil insulation soaked with water (mold in process), drainage problems, water everywhere.

    1

    This company was the only service representative for a manufacturer warranty service. When we contacted them, AFTER we already confirmed with the manufacturer that our appliance was under warranty, proceeded to insist (rudely), our appliance was not under warranty and we would have to pay for them to do the work. Then, the woman argued that there probably wasn't a problem based on the description we gave. We contacted the manufacturer again today, and reconfirmed our unit is in fact, still under warranty and this company should come to service it free of charge. We called them back and got the same response, we would have to pay. I would say they're problem charging customers and collecting on the warranty coverage from manufacturer. Worst customer service. Avoid!

    5

    We were given RPM’s info from Home Depot. Our 6 year old LG washer was not working and our 10 year old Samsung fridge had stopped making ice and dispensing water. I called at 8 am and by 10 Chad came out diagnosed the washer to be just a loose bolt and fixed it! Fridge needed a new ice maker and a water valve. By noon I had the quote from Kelsey and parts were in stock! By 1:30 ice maker and water valve were installed. Had to unplug fridge for 24 hours due to inside line frozen. And now both appliances are working!!

    I find it hard to believe that the reviews on here are for the same company we just dealt with. I read the reviews before calling and decided I would give them a chance and I’m so glad I did.

    I realize a company can’t please everyone and glad that our experience was a very positive one!

    5

    I was impressed from the first phone call to the last service call. Each of the three people who helped me was polite, professional, and prompt. It took a few tries to identify the issue with our fridge, but they were persistent and solved the issue—without charging us an arm and a leg. I highly recommend this company!