Appliance Repair reviews in Sylvania, Ohio

4.3 based on 50 reviews Back to the listing
    5

    Mr Appliance is a great company! From the initial call to customer service, the follow up to our service call was awesome. Our technician, Zach, arrived and was just a great guy. Explained everything thoroughly. I recommend Mr Appliance!!

    5

    The service tech did a great job. He was very friendly and polite and was able to fix out oven on the first visit.

    1

    Our technician was trying to charge us 490$ for 45 minutes of labor and a wheel part that ended up being 29$ on Amazon. I’m all for a company making a profit but this is just ridiculous. Until I put my foot down and started getting stern I was treated as almost “less than” too. Will never use again.

    5

    Andrew did an excellent job! Very friendly and professional. Was knowledgeable and answered all of our questions.

    5

    Andrew came out and was able to diagnose the problem and fix it. He was kind he explained everything and he was an absolute gentleman. I highly rate Mr Appliance for all your repair needs!

    5

    Making the appointment was easy and fast. Zach Lakey (service technician) showed up on time and was very courteous, respectful in keeping our house clean, professional, and very knowledgable about appliances. He was able to repair the old refrigerator quickly and instruct me on how to maintain it. I couldn't be more pleased with the Mr. Appliance service.

    1

    Customer service was not great. Tech was friendly. Ultimately, tech misdiagnosed my washer repair for $500 and gave a verbal recommendation that if I can repair it I should. Went with the repair, after the struts were installed washer had bad bearings which I believe should have been diagnosed from the start. This repair would be an additional $700. Adam (on the phone) was not pleasant and management was not helpful. I turned down the option to have him take those struts out to send back (minus 20% restocking fee, obviously I was more than frustrated at this moment and wanted them out of the house). When I called, they said that if I were to have them removed and sent back they would charge me for an additional call out. Also, be aware that their disclaimer states that if they fix what they quote, they are not responsible for anything that needs fixed after, so when dealing with $1000 appliance, you can see that there is some opportunity to mislead customers. Also, they will not provide an itemized bill (parts or labor).

    I will not deal with these guys again

    5

    Showed up on time was very nice courteous very knowledgeable and patient. Explained what the problem was with my refrigerator and told me what the next move was with moving forward with repairs.

    5

    Repairman was prompt, polite and very knowledgeable. Highly recommended

    5

    Great worker, very knowledgeable. Very conscientious. Used shoe coverings and doormat. Nathen Perrysburg

    1

    Horrible company that just wants the diagnostic fee and not to actually help u. And calling their customer service is a joke they literally do not care.

    5

    The total experience from inspection to installation was A+. Andrew came in got straight to work figuring out the oven problem immediately. For installation same thing came in got set up and was done within like 45mins or less. He was presentable, knowledgeable, quick and was on time with calls and arrival times. Definitely recommend

    5

    Tried Mr. Appliance for the first time to help me with my oven. My service professional, Andrew, arrived early on during my designated time slot, quickly recognized that both igniters in my oven were the cause of my trouble and then had them both changed out very quickly and at what I felt was a great price. Andrew kept his work space clean and was very friendly and personable during his entire visit. Will definitely be using Mr. Appliance again when the need arises and would gladly recommend them to friends and family!

    5

    Made an appointment for 4 days out. Called next day with an opening. The man who arrived was very nice. Had to order a part. Said 3-5 days. Got there fast and came the next day to install. First time using them and was very impressed

    5

    Repair man came over. Very friendly and knowledgeable.
    He diagnosed the issue ordered the part and came back ASAP to get the repair done.

    5

    Super nice guy. Did track our problem by the knocking sound in the refrigerator to the automated ice maker (knocking occurred about every hour & lasted less than a minute) Removed the ice maker at our request. He did offer to replace it, we declined since we never used it.

    1

    Charges for 2 service call but only came once. Had this problem fixed more than once and this time it was 14 months later. They told me warranty is only 12 months. When I didnt call customer service they were not very compassionate will my problems. I will take my business to a different company next time. I feel like I got screwd over in this process.

    4

    Tech was great! Scheduling was a bit of an issue. Overall good experience.

    5

    Thank you so much. Both guys were so helpful and so kind. If we needed service again I am calling Mr.Appliance.

    5

    Andrew’s service for the repair of our refrigerator was exceptional. He's incredibly knowledgeable of common failure modes and repair techniques. He talked us through what was wrong and how he was repairing it. He arrived on-time, and the repair was fast. Lastly, his genuine and kind personality was truly touching. We had great conversation with him. Very happy to be customers of Mr Appliance, especially if Andrew is our technician.

    1

    We hired Mr. Appliance to repair our washing machine, but the experience was highly disappointing and unprofessional. During the initial visit, they performed a diagnostic and informed us that the control panel was faulty. They ordered the part, charged us $540, and scheduled a return visit for the installation.
    Less than two weeks later, a technician and a trainee arrived. The technician remained in the van while the trainee attempted the repair. After nearly three hours, during which my husband repeatedly asked for updates, the trainee finally admitted that an additional part was needed, and that the repair would now cost an extra $500.
    My husband spoke with a manager, who gave vague responses and promised to follow up the next morning to resolve the issue. That call never came. Despite multiple follow-up attempts and assurances that a manager would get back to us, we never received a return call.
    In the end, we were offered a mere $100 refund as a courtesy, a gesture that falls far short of addressing the poor service and lack of accountability we experienced. Based on our experience, I cannot recommend this company. Their customer service is lacking, and their approach to problem-solving is both dismissive and unacceptable.