Reviews of local pros in Austin, Texas

4.7 based on 29498 reviews Back to the listing

Only the first 21000 reviews are paginated here. Use the filters to narrow the list down.

    1

    First, the receptionists and techs at this company are great. I can't say the same for the Building Performance people. We had a potentially serious problem with mold growing on the outside of our inside hvac unit. It was found by the tech doing a routine maintenance visit. He handed it off to his boss who came to check, and he said we needed the Building Performance person to proceed. After several phone calls, the BP person finally called back and left a message. We still had questions and no idea of what to do next. For one week we left five different messages; three by phone to helpful receptionists, and two on line through the Stan's website. NO ONE EVER CALLLED US BACK! In the meantime, we were freaking out, not knowing how serious this mold issue was and what we needed to do to treat the problem. After getting no response for a week, we contacted Reliant. We had a technician visit the next day, and a manager the following day who drew up several treatment plan options while at our home. We agreed on a plan and the whole issue was resolved two days later. Thank you Reliant!

    This experience with Stan's was so frustrating and surprising because they had always been responsive in the past, and had been providing service for our hvac unit that they installed five years ago. This whole situation should have been handled so differently on their part. We will never use this company again, and because of our experience, cannot recommend them at all to anyone needing heating and air conditioning service.

    1

    I asked a service to diagnose a sewer leak, the cost for it was $403 outrageously overpriced. call around before you go with Radiant Plumbing!

    1

    In August Stan's sent a technician to look at my ac unit which was not holding a cool temp. After looking at unit he said we would need to set up another appointment for a leak check. He did not have the equipment to check for leak. He put in $500 of Freon and sai see if it holds. It worked for 30 days and stopped cooling. I paid $360 for another technician to come check it out. He said there was a leak in the coil. They sent me an e mail saying they needed to replace the coil. No breakdown of parts, labor,etc.. cost of $6100.00. I called another company to come and check it out. I did share that Stan's had been here. They came, no charge for leak detection . They said there was small leak in coil that was repairable. He said to repair coil and Freon the cost would be $1600.00. I asked what would the charge be to replace the coil. He said around $3000.00. I have paid Stan every year for 4 or 5 years to be a Gold Star Member. What a joke.

    5

    When it comes to home systems in Austin, finding reliable, high-caliber service is everything--and Stan's Heating, Air, Plumbing & Electrical knocked it out of the park.

    From start to finish, the entire experience was seamless, efficient, and thoroughly professional. What truly elevated the service, though, was our technician, Brian.

    Extremely Knowledgeable: Brian clearly knows these systems inside and out. He quickly assessed the situation with real expertise and dialed straight into the root cause.

    Warm & Personable: Beyond his technical skill, Brian brought a friendly, positive, and respectful presence into our home. It instantly made the whole visit stress-free.

    Crystal-Clear Communication: He has an exceptional gift for breaking down complex mechanical issues into plain, everyday language. Instead of confusing technical jargon, he walked me through exactly what was happening, why it happened, and laid out the solutions so clearly that making decisions felt completely effortless.

    It's rare to find technicians who balance deep technical mastery with such approachable, communicative customer care. If you need dependable service done right, Stan's is fantastic--and if you get Brian, you are in the best possible hands!

    Official response from representative 28.09.2026 17:42
    We are ecstatic to hear about your outstanding experience! Brian's knowledgeable, warm, and crystal-clear communication truly represents our best. Thank you, David!
    1

    Cancelled the Gold Service Club membership of $169.00 because I no longer have any need for that service and requested a refund. Was promised 10 days ago that the refund would be done, and it still has not been done. calls to Stan's Billing Dept keep bering ignored or restatement of another 6 to 8 days for the refund. Been with Stan's for over 20 years and sad to see how bad this business has become. He will no longer have my business.

    Official response from representative 25.09.2026 19:23
    We apologize for any inconvenience. Please contact us at (512) 200-7614 to resolve this immediately.
    5

    Fireman Dryerman came out today to blow out and clean the dryer vent. He showed up on time and did excellent work. Cleaned out the dryer as well. Price was $258 total. No extra charge for getting on the roof. Other companies quote a much lower price, and then raise the price later. The employees are actually firemen, and do this on the side. I recommend them.

    5

    Every year we get our ac serviced by Radiant, & every year we are impressed with them, but this year Christopher Randolph outdid them all, he was polite, personable & took so much time servicing our ac that I had to write a review. Thank you Chris, we hope you're still with the company next year.

    Official response from representative 23.09.2026 17:31
    Hi, Carolyn. Thanks for taking the time to share your positive experience. We truly appreciate it!
    4

    The customer service representative who took my call was very helpful and answered all of my questions thoroughly. The technician also arrived on time and did a good job explaining the cleaning process.

    However, I would have appreciated clear before-and-after photos of the duct vent, both from the inside and outside. This would have allowed me to see and better understand the difference before and after the cleaning.

    The company was also slightly more expensive than some of the other options I considered. At this point, I'm not sure whether the additional cost was justified compared with the lower-priced alternatives. Providing detailed before-and-after photos would have helped demonstrate the value of the service.

    Overall, the customer service and professionalism were good, but I believe the company could do a better job documenting the results and demonstrating the value of the service.

    Official response from representative 18.09.2026 14:32
    Thank you for taking the time to share such thoughtful feedback and a quality response. We’re glad to hear that our team was helpful, professional, and thorough in explaining the process. We also really appreciate your feedback regarding before-and-after photos. This is something we’re taking seriously and will use to improve the customer experience moving forward. Thank you again for choosing Lady Bird and for giving us the opportunity to improve. We truly appreciate your business and your h…
    1

    I had a backflow issue in my guest bathroom in the middle of June. They sent a technician, not a plumber, to fix the issue. There was water damage. After mitigation and searching for contractors, the work has finally begun, but the contractor found that there is still a leak in the line that was supposedly fixed or condensation that was never addressed. I never received a receipt from this company for the "work" previously done. Though I have called multiple times to speak to someone, no one has returned my call.

    2

    I'm only giving them 2 stars because I don't want this to deleted by the company.
    I experienced extremely aggressive driving from someone in their company car, they nearly ran me into the cement borders merging onto 71 next to highway 290! They knew they were on the wrong lane and forced themselves inbetween me and the car very close in front during rush hour traffic AND in a construction zone that has been going on since the beginning of summer!!!
    If this is how your employees drive I can only imagine how you treat people's homes....
    Will never recommend this business or spend my own dollars!

    Official response from representative 18.09.2026 14:33
    We are sorry to hear about this aggressive driving experience. Please contact us at (512) 200-7614 so we can address this seriously.
    5

    Our experience with Alamo Austin was fantastic. After our A/C went out suddenly we had another company come out initially and told us that we needed a total replacement of the entire unit and quoted us $9,500. We contact Alamo Austin for a second opinion. Sonny came out on a Friday evening at 6:30 and stayed until 9:30! He was very professional, knowledgeable, and thorough and found that the insulation in our attic unit had come undone and was blocking the blower. The previous company lied to us and had not even opened the unit. Sonny glued the insulation back in and unclogged a clogged A/C drain line for a total of $450. Sonny stayed late to make sure that we didn't have to deal with another night without A/C. Our A/C has worked better than it has in years since. We HIGHLY recommend this company for their honesty and professionalism.

    Official response from representative 17.09.2026 16:04
    Ryan, we appreciate you sharing your recent experience and your kind words. We are so pleased to hear that Sonny provided the service you needed. Thank you for recommending us. Sincerely, Alamo Austin Air - Service, Sales, Maintenance and Installation, Austin / Bee Cave.
    5

    Excellent service from grant today I want everyone to understand that these are very motivated and thorough technicians. First they make sure that the filter is in perfect size and shape to fit into your unit. They bring their ladder and they put it in the garage and they go up and replace the filter. They have reasonable coverage and reasonable rates do check and see if they have any sales going on for any units that you want to upgrade. I've been with Stan's for several years now I couldn't be happier. I recommend this business to anyone who'd like to have a honest group of technicians to work on your unit ,,, Call for any quotes!!

    Official response from representative 01.07.2022 16:57
    Hi Gina, I understand that you have been in contact with several of our team members recently to address your concerns. We received your request for service at 1:49 AM on 6/20, and unfortunately did not have a technician immediately available at that time. We are very sorry if that was not explained clearly. If there is anything else I can do to improve the experience you had, please do not hesitate to reach out. Thank you, Michelle E. Customer Service Manager 512.539.4508
    1

    Wanted to provide an update on my previous review. I was able to obtain a refund for my Gold Service membership, albeit through no effort from Stan's. Of course MGMT never called back to follow up from the msg I told dispatch about my request for a refund. I waited about 1.5 days, and called them back to follow up. I got transferred around, and finally got Wesley. He was helpful, but unfortunately the company is awful. He mentioned he would've gotten back to me if the message was assigned appropriately, apparently it was not. Which goes to show how much Stan's customer service is truly lacking, though to no fault of Wesley. He's the only 1 that had follow through, and was able to get my refund approved/processed.

    My original review still stands as to avoid them, and take your business elsewhere. Over promises, and under delivers.

    Official response from representative 20.08.2026 15:32
    Thank you for your feedback. If this issue is still unresolved, please contact our office directly so we can assist. We appreciate the opportunity to help.
    5

    Green Air Duct provide me a good deal for a Standard Dryer Vent Cleaning which involves vacuuming the lint from the vent. This was for $89. They told me I would benefit from a deep cleaning which is using a brush in the vent for an additional $199, found that cost pricey in addition to the basic cleaning so I stuck with the basic cleaning and the technician didnt push for the deep cleaning which I appreciated. They also installed my new dryer vent hose for no extra cost. I recommend this business and suggest you call and make sure you get details on what all is covered in the price to avoid unnecessary haggles later. They were easy to reach and schedule an appointment with.

    5

    McCullough's technician Sam repaired our AC system with expert problem solving and efficiency; clogged water line caused system to shut down. Having McCullough's comfort contract we were not charged for the visit and analysis. We did pay for labor to cut and flush the waterline and install an access coupling. Sam proposed two solutions, explaining both clearly; showing photos of each way to have future access to flush the water line if needed. His professionalism , expertise, efficiency and clear explanations were much appreciated. This repair reinforced the value of keeping McCullough's comfort contract (2x/year inspections) for Heat and AC maintenance visits including emergency servicing; much needed in 90°+ heat.

    Official response from representative 28.01.2022 21:14
    Hello Alice, Thank you so much for leaving us such amazing review. We are very proud of German and the rest of our Service Technicians. We appreciate you taking the time to leave us a review and hope you continue to enjoy your new system.
    4

    Detailed and great work. Johnathan was excellent at explaining and communicating. It was all clear what was going to be done and everything asked for was done professionally. Duct X quotes are on the pricy side of things. On other jobs, I walked away from the pricing and did it myself.

    1

    My home has been 84° for 3+ days. Took the day off work, lost money, called and confirmed my appointment for AC technician as well as my phone number with dispatch at 9am, as their email confirmation was vague and stated no time window, only that they would be here on this day. I specifically requested a call before arrival, waited all day, then was told they called to reschedule. I asked when they said they called as I did not miss a call from anyone today, the answer was "hmmm around noon?"
    I repeat... No missed call (we have cell phones now, so can easily see when a call was missed.) and a wasted day off work in a hot hot house in Austin Texas summer. Will go with Radiant, who has a much more efficient booking system, and they also give you a window of time for tech arrival, as well as plenty of ways to reach them or modify your appointment while you wait.
    I recommend they change their name to
    Stans. NOT the man.
    or
    Stans Heating & HOT AIR

    Official response from representative 11.09.2026 13:07
    We apologize for falling short. A missed appointment and lost workday are unacceptable. Please call us at (512) 200-7614 so we can make this right.
    5

    This place gets the job done correctly and completely. It's nice to know services like this exist especially living through a house fire don't want a repeat. We get our dryer and dryer vents cleaned out once a year. It's a much needed service that I can't do without. The price is worth it and you will appreciate it.

    Official response from representative 10.09.2026 21:05
    Hi Roxy, Thank you so much for taking the time to share your wonderful feedback! We’re thrilled to hear that you had a great experience with us. Your kind words mean a lot and motivate us to keep delivering our best. We truly appreciate your support and look forward to serving you again soon! Warm regards, FiremanDryerMan Team
    5

    Overall can't recommend this service enough. Jalen came over to our house to get our dryer vent in good shape - he's personable, knowledgeable and super responsive. We have an older dryer so he's been extremely helpful in troubleshooting what could be going on with it. The great customer service extends up to the ownership as well. I'm a huge fan of Fireman Dryerman and think you will be too! Will recommend to all my friends!

    Official response from representative 10.09.2026 21:05
    Hi Josh, Thank you so much for taking the time to share your wonderful feedback! We’re thrilled to hear that you had a great experience with us. Your kind words mean a lot and motivate us to keep delivering our best. We truly appreciate your support and look forward to serving you again soon! Warm regards, FiremanDryerMan Team
    5

    Avi was extremely professional, knowledgeable and didn't try to sell me anything I didn't need. They did an excellent job of cleaning my fireplace, sealing cracks and advising me on how to use my fireplace properly. I am very pleased with the service that I received today!

    5

    Great experience with Eco Air, both for installing a new unit and for service. Super responsive and great customer service. Thanks Matthew!